¨ ericamichaela -

Död tand i Mariefred..

Imorse va jag till tandregleraren. Hon upptäcker då att ena min tand är grå, alltså att den kanske är död.. Den har antagligen ''dött'' de när dom har flyttat mina tänder för snabbt. De är min ena framtand också.. Så jag ska till vanliga tandläkaren nån gång och kolla om den är död, då måste jag rotfylla den, vilket jag har hört att de gör ont så in i helvete ! :( Jag har liksom aldrig haft hål i tänderna så jag vet inte ens hur de känns att borra i en tand.
Men mamma ska ringa till försäkringsbolaget, så kanske jag kan få pengar för de här. Då kommer jag kunna bleka tänderna så att den inte är grå, hoppas !! Sen när jag satt mig i bilen med mamma och skulle åka hem så kom tårarna. Tycker sånt här är skitjobbigt !

Jag har liksom tusen saker att göra i höst. Jag ska kolla upp min hjärtklappning, kolla upp asträngningsastma, skära bort tandkött i munnen och nu ska jag också kanske rotfylla en tand. Samtidigt som jag ska börja gymnasiet. Suck...

Men idag har jag och min familj iallafall vart på Gripsholms slott och kollat. De är andra gången jag är där, första gången var jag där med våra grannar Josefine, Maja och Ingrid, sen så va Beccis med också. De är ett väldigt stort slott !

När vi åkte till slottet så börja de åska och blixtra och jag fick lite krockodiltårar eftersom jag hatar när de blixtrar..



I bilen påväg till Mariefred..



Nå kanoner utanför slottet, de finns inga bilder ifrån inne i slottet för man får inte ta kort :(...




Slottet..



Slottet..



Nå blommor som formade en krona utanför slottet..



Jag&Thuva..



Jag och mina syskon framför slottet, mamma vet du hur zoomen funkar ;) ?



Världens bästa mamma !!





Kommentarer

Släng in en kommentar och jag blir glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0