¨ ericamichaela -

Ingenting att berätta men..

.. de blir ett inlägg nu. Fick lite blogglust. De brukar komma fram något när man sitter och skriver om ingenting haha ! ;)

Just nu borde jag nog plugga till nationella provet i biologi. Men jag kan inte koncentrera mig, och då är det inte värt att försöka. Ska göra det sen:).  Jag måste skicka iväg beställningen om klasströjorna också. Haha ajuste, kom på en sak nu också. Något att skriva om :D!

Jag älskar min klass, den är verkligen super ! Men det är såhär, vi har inga pengar i klasskassan just nu. Men vi håller på att sälja salami nu så vi får väl in lite pengar. Men då säger mina kära klasskompisar att vi ska åka till Öland. Fast jag har sagt till dom att de blåser som bara den tidigt på sommaren där. Och vattnet är inte varmt ! Sen så måste man ju ha med sig föräldrar och ingen vill ta med sig sin mamma eller pappa. Så är de väldigt dyrt. Så vi kommer säkert inte ha råd. Men mina kära vänner lyssnar inte på mig;). Ni måste lära er lite om pengars värde tror jag ;)! Haha de är bra att ni har drömmar iallafall, men jag tror inte att de blir något Öland. Love u anyway dear friends ! :*

Jag tror jag har ganska bra uppfattning om pengars värde. Jag bor ju med min mamma och två systrar, vilket betyder att vi måste ta hand om pengarna. Vi är ju inte stenrika haha. Jag får inte hela mitt barnbidrag, för de måste ju gå till mat också ? Jag får 500kr i månaden. Sen så betalar mamma skor och lite kläder till mig. Ni som följer min blogg märker säkert att jag inte shoppar så värst mycket. De är för att jag inte har så mycket egna pengar att röra mig med. Haha och jag tycker väl inte synd om mig för de  ;) ? Jag är nöjd och glad att jag ens har kläder haha ! Tycker vissa ungar är så otroligt bortskämda. Drar ner och SHOPPAR upp alla sina pengar. Man kan ju ändå få mer av mamma och pappa sen ? Dom barnen får ingen uppfattning om pengar, jag lovar. Dom tror ju att pengarna kommer ut ur väggen så fort man stoppar in kortet. Nä, de är inte okej. Jag kommer iallafall lära mina barn pengars värde.




Kommentarer

Släng in en kommentar och jag blir glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0