¨ ericamichaela -

Plugg, plugg och lite mer plugg

Ja jag får väl skylla mig själv. Har inte öppnat svenska bokens förens idag, dagen innan provet. Men jag är inte en sån som kan sitta en vecka innan provet och plugga och komma ihåg de sen när de är prov. Nu har jag gått egenom alla sidor där de står om svenskans grammatik. Förstår att invandrare har svårt med svenska när man kollar all grammatik !
Saknar faktiskt Olle just nu (min gamla svenskalärare) för han fick mig alltid att förstå allt de här. Han förklarade på ett bra sätt. Saknar till och med dom uppgifterna som vi fick som man hatade just då. Dom gjorde verkligen så jag förstog ! Nu är allting så självständigt, man ska läsa i boken själv och förstå. Kan dom kanske skriva  i boken så att en 16-åring förstår och inte på nåt riktigt smart språk så man inte fattar någonting.
Nej nu har jag pluggat klart och hoppas bara på att allt sitter, orkar verkligen inte mer !

Idag så fick vi sluta tidigare, eller vi fick en uppgift som vi fick jobba med vart vi ville. Så då slutade jag ungefär vid två. Åkte hem och plugagde haha. Sen nu på kvällen har jag pluggat mer och vart barnvakt en stund.

Min klass va helt spårad idag, underbart ! Jag var på ett riktigt dryg humör och hade sämst humor, och de verkade som att resten av klassen hade vaknat på exakt samma sida som jag ! Älskar min klass, dom är för underbara. Lika störda som mig, vad hade jag gjort om jag hamnade i en klass med supernormala människor ? Antagligen blivit helt lonely och vart som en knäppis som sitter i ett hörn och skrattar för mig själv. Puss på er bästa klassen ;)!




Kommentarer

Släng in en kommentar och jag blir glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0