¨ ericamichaela -

Kampen mot vikten och pressen från medierna

Kika på de här klippet !



De är sant de dom säger, killar har ingen aning vilken press man som tjej känner på sig. Man är rädd för att känna sig tjock och äcklig. Man vill passa in och se ut som tjejerna i tidningar, som för de första är super rediderade ! Och nu dessa nya Gina Tricot dockorna:



De där är bara helt sjukt, jag kan inte tänka mig att någon kille ens finner den där formen på en tjej seixgt. Folk som är sådär smala är de synd om och de har troligen någon sorts sjukdom. Som har framkallats av mediernas press och biler på otroligt smala tjejer.
Jag vet själv hur de känns att känna att man inte passar in. Jag har ju inte gått ner i vikt för ingenting. Just när jag höll på att rasa ner i vikt så kände  jag att de va ju helt normalt. Nu i efterhand vet jag själv att jag inte gått ner på ett sunt sätt. Jag mådde dåligt och kände att jag inte dög, så när jag åt började jag tänka på hur jag trodde att killar såg mig. Då kunde jag inte äta för jag började må så illa. Och nej, jag har absolut inte kräkts upp min mat någon gång ! Jag mådde bara dåligt av att veta att jag inte var sådär supersmal som jag ville vara. De resulterade i att jag inte kunde äta så mycke. Och när man väl har ''slutat äta'' då är de jätte svårt att börja igen. Man får jätte ont i magen och mår jätte illa. Men jag har kämpat mig tillbaka. Men nöjd med min kropp kommer jag nog aldrig bli !
Så jag vill att de få tjejer, och killar för den delen, som läser min blogg, förstår att ni är vackra som ni är ! En sak som man INTE ska göra, är att ställa sig på vågen och jämföra vikt med någon annan eller vad man vägde förut. De gjorde jag, riktigt farligt blir de. Man blir tokig av att stirra på siffrorna på vågen. Det man ska göra är att kolla sig i spegeln, är man nöjd med sig själv så väger man rätt ! SKIT i va alla andra tycker och säger. Banta inte ner er till minimalvikt. Jag vet många killar som hellre tar en kurvig och vacker tjej än en skinny bitch.

Här är en tjej som jag tycker är otroligt vacker !


Kommentarer
Postat av: AaGgNnEeSs ™

Hej! Det skulle verkligen vara jätte roligt om du skulle vilja hjälpa mig att att välja ett skal till min mobiltelefon (beslutsångest). Skulle vara jätte gulligt! KRAMAR ♥ direktlänk: http://agneslilly.blogg.se/2012/april/hjalp-tack.html#comment

2012-04-12 @ 16:17:23
URL: http://agneslilly.blogg.se/
Postat av: alicia johansson

Riktigt bra skrivet Michaela!

2012-04-12 @ 16:21:08
URL: http://aliciajohanssons.devote.se
Postat av: Malin

Dom har iallafall tagit bort gina-dockorna nu. Mamma sa att en tjej som hade lidit av anorexia såg dockorna och ringde aftonbladet som genast ringde ginatricot. Dom tog bort dockorna direkt och bad om ursäkt, typ. Men jag blev också heelt chockad, så jävla sjukt!!

2012-04-16 @ 10:20:09
URL: http://malllan.devote.se
Postat av: amelie haglund

bra skrivet!! vet hur svårt det är att börja äta igen. (hela grejen suger.) kom ur det genom att äta så mycket hälsosam mat jag ville och sluta räkna kalorier! samt motivationen att man vill ju ha något att ta i inte bara ben haha!! bra skrivet hur som helst!

2012-04-16 @ 18:55:21

Släng in en kommentar och jag blir glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0