¨ ericamichaela -

Tips för att reda ut och göra löshåret glansigt igen

Kollade runt lite på olika hemsidor hur man skulle fixa frissigt och torrt löshår. Så hittade jag något som lät helt galet, att man skulle ha i pälsglans för hästens man och svans. Men så kollade jag vidare och såg flera som använde de och sa att de funkade. Så idag åkte jag och mamma till en hästaffär, helt lost va vi haha !
Frågade efter ''pärlglans'' för jag trodde de hette så.. Hon ba:
- Eh du menar pälsglans ? Jag ba:
- Haha ja (a).
Så fråga hon om de va för att jag ville reda ut manen eller bara göra den mer glansig, jag ba:
- Heh de är till mitt löshår.
- Men de är väl syntet ? sa hon då.
- Nej de är äkta hår.

Då hade jag och mamma redan tagit nåt billigt, men då säger hon:
- Om de är till ditt eget hår kanske du ska ta de här, det luktar ängsblommor !
HAHAH jag dog lite då. Men nu i efterhand kan jag säga att de luktar OTROLIGT gott !

En annan tjej som stog i kassan när vi betalade sa att de faktiskt va andra tjejer som kommit in och köpt detta till sitt löshår eftersom de innehåller så mycke fett och silikon. Då kände jag mig inte lika dum längre;).

Har nu haft i denna spray, och tro de eller inte, håret är som nytt ! Helt glansigt och inte alls trassligt. Mjukt är de också ! Sen luktar de mums också. Så jag hade faktiskt i det i mitt eget hår också, blir jätte mjukt.

Ja ni får väl tycka att jag är knäpp, men hellre betalar jag 159:- för lite hästspray än 1000:- för ett nytt löshår ;)!




Kommentarer

Släng in en kommentar och jag blir glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0