¨ ericamichaela -

Oväntad tripp till tandis

Min tandställning lossnade i fredags när jag va så dum och skulle hjälpa en kompis att öppna en kapsyl. Så idag ringde jag till tanregleraren och sa att jag behövde laga den. Fick en tid idag klockan ett, och eftersom man bor halvt på landet så måste man ta bussen ganska tidigt. Så de va bara att snabba sig att fixa sig för att ta bussen till stan, och sedan vidare till tandregleraren.

Hon satte dit nya fästen, men de ena sitter superkonstigt och de gör asont i tanden. Om dom dödar en till tand för mig så att jag måste rotfylla igen, då kommer jag kräva så otroligt mycket pengar av dom så dom anar inte. Och jag lovar att min mamma kommer hjälpa mig med de.
För visst om man bara behöer rotfylla en gång och sedan börja spänna tandställningen igen. Men så är de ju inte ! Man rotfyller typ tre gånger och sen så får man inte spänna tandställningen på typ tre månader efter. Och jag vill bara bli av med den här skiten nu, så att jag kan få mitt perfekta leende. Jag har ju haft tänderna ihop en gång förut, när dom spände för hårt så tanden dog. Men sen släppte dom på hela tandställningen och då gled alla tänder isär igen. Jag skulle ha tagit ut tandställningen i vintras, men icke ! Har opererat bort tandkött och rotfyllt. Herregud, nu har jag haft den här skiten i 2 år. LÄNGTAR tills den åker ur min mun !

Fick en sommarpresent av pappa häromdan. De här sommarlovsbusskortet. Man får ju åka hur mycket buss man vill inom Södermanlands, Västmanlands och Örebro län. Asnajs, kommer tjäna massa pengar på de här eftersom jag inte på hela sommaren kommer behöva betala en enda bussbiljett.

Sitter just nu på mammas jobb och väntar på att jag ska åka och jobba. Fint väder idag, då är väl alla människor ute och tänker inte ett dugg på pensionssparande. Men de ska jag få dom att tänka på.

Pusselipuss

Kommentarer

Släng in en kommentar och jag blir glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0