¨ ericamichaela -

Sjuk hamster

Min lilla guldhamster är ganska gammal, typ 3 år. Så gamla dom ska bli typ. Men nu har han börjat tappa päls på ryggen och flagnar typ. Han ser jätte läskig ut.. :( Men han är lika pigg som vanligt å så. Vi ringde till veterinären och frågade va de kunde va men hon visste inte, så vi ska försöka tvätta honom med lactacyd. Typ en mild tvål. Men han bits ganska mycke, så man måste va försiktig. Men jag kan inte låta bli att bli ledsen. Tycker synd om plutten. Om han hade vart ex en hund så hade man gjort allt för att få han frisk. Men nu bara för att han är en hamster så är de inte lika synd om honom. Får ju super dåligt samvete. Han är ju lika mycket värd som en hund, eller hur ? Eller som vilket annat djur som helst.
Och då så är de ju alltid den enklaste utvägen att avliva ett djur. Och de är en av dom jobbigaste sakerna jag vet på jorden. Att se ett djur somna in. Vafan ska jag få bestämma de för ?! De är ju inte mitt liv, vad vet jag om vad hamstern vill och om hur han mår.

Jag ska iallafall försöka tvätta han varje dag. Och göra rent buren super ofta, tvätta hans leksaker och vattenflaska. Då vet jag iallafall att jag har gjort allt jag kan för lilla Hampus..


Kommentarer

Släng in en kommentar och jag blir glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0