¨ ericamichaela -

Stjärnor får ögonen att tåras

Har nyss vart ut till tvättstugan och hämtade tvätt med Beccis, för mamma har sån tandvärk. Eller hon har ryckt ut en tand och de är typ infekterat. Usch :( !

När vi gick tillbaka hem med tvätten så såg jag att det var stjärnklart. Jag kanske är den enda i världen som tycker att stjärnor är så otroligt vackra !
När jag var liten sa alltid min mamma till mig att den stjärnan som lyser starkast på himlen, det är morfar som kollar ner på oss. De gjorde mig inte lika rädd när vi gick hem från folk på kvällarna.
Nu när jag är äldre så brukar jag titta upp och tänka på morfar&mormor. Jag träffade aldrig min morfar eftersom han dog när mamma var liten. Men min mormor dog ju för några år sen. Och jag tycker det känns så fint att titta upp och skänka en tanke till dom.
Om jag går hem själv när det är mörkt ute, då känns de bättre om jag tänker på det mamma sa till mig när jag var liten, att morfar sitter där uppe och håller koll så inget händer oss.

Den starkaste stjärnan på himlen kommer alltid att vara min mormor&morfar, och min gammelmormor för den delen. Dom tittar ner på mig och ser att jag tittar tillbaka och värmer mitt hjärta. En vind tar tag i mitt hår och jag vet att det är ett sätt att säga till mig, vi älskar dig. Då viskar jag, jag älskar er med.

Stjärnor har alltid vart en av de vackraste sakerna jag vet, och kommer alltid va.



Jag&Mormor, jag älskar dig



Kommentarer

Släng in en kommentar och jag blir glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0