¨ ericamichaela -

Åskrädsla

Anledningen till att jag är rädd för åskan är nog för en sak som hände när jag va mindre. Kommer inte riktigt ihåg när.

Jag var på parken zoo med mamma, mammas kompis (kommer inte ihåg ifall hon hade med sig sin dotter) och Beccis. Vi skulle kolla på Carola, men då började de att spöregna och åska och blixtra. Då visste dom inte om Carola skulle kunna uppträda. Så mamma tyckte att vi skulle åka hem.
När vi är på väg till bilen så slår blixten ner några meter ifrån oss. Mamma hukade sig över mig och mammas kompis över Beccis(och kanske sin egen dotter, om hon va med). Efter den smällen så fick jag panik och sprang in i ett stängsel haha:(. Jag blev så himla rädd.
När vi kom fram till bilen va alla dyngsura för regnet bara öste ner. Så vi fick klä av oss och ha filtar på oss i bilen och högsta värmen på.
När vi skulle åka så upptäckte vi att de var nästan slut på bensin. Så vi skulle åka och tanka. Men nästan varenda bensinstation i Eskilstuna var utslagen av ovädret. Men tillslut hittade vi en som funkade.
Då fick mamma och hennes kompis gå ut i linne och trosor och tanka för allt annat var helt blött !

Jag tror att den här händelsen gjorde mig väldigt rädd för åskan och blixtrar. Läskigt vare iallafall !


Kommentarer
Postat av: Jummi Von Minji - Herrljunga Största Blogg

fin blogg header :)

2011-05-12 @ 18:16:48
URL: http://fukami.blogg.se/

Släng in en kommentar och jag blir glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0