¨ ericamichaela -

Ok att säga att någon är för smal, men inte för tjock ?

Okej, har aldrig upplevt detta förut. Eftersom jag var lite mulligare förut. Hade lite mer kärlekshandtag och lite mer att älska helt enkelt ;). Inget fel med de alls ! Men JAG trivdes inte med mig själv på de viset. De fanns olika anledningar till min viktnedgång, och egentligen har ingen med det att göra. Eller jo mina närmaste såklart, men folk jag inte ens pratar med har verkligen ingenting med saken att göra.

Så nu till saken, är de alltså okej att skriva till någon att den är för smal ? Fattar ni vilket ramaskri de skulle bli om någon skrev till en tjej öppet på facebook att hon var för tjock ? Den här tjejen skulle må dåligt huuuur länge som helst.
Men ingen tänker på hur de känns att få kastat på sig att man är för smal, de känns faktiskt de också. Och nu handlade detta om att jag fick på mig ett par byxor i storlek 140. Ni såg ju på bilderna, jag är verkligen inte sjukligt smal. Om jag var de så skulle min mamma rycka in på en gång och bokstavligen TRYCKA i mig mat. Byxorna var ovanligt stora jämfört med andra byxor som min lillasyster provade som hade samma storlek.

Visst de är supergulligt att säga att man var fin förut när man var lite större och så. Men då igen, om en smal tjej blivit tjock , skulle ni då kasta i hennes ansikte att hon var supersöt förut ? Jag vet inte, men jag skulle inte göra de.

Säg att jag är fjantig, men vafan, jag tycker inte att de är helt okej !


Kommentarer
Postat av: Caroline Nylund

Alltså jag förstår vad du menar. tycker inte att det är okej att säga något av det faktiskt. Om det är någon som man är riktigt nära så kanske den har gått upp/ner för att det har hänt nåt/den mår dåligt och man vill hjälpa, men annars så har ingen med saken att göra egentligen. Och om man tycker om att vara smal så är väl det okej bara man inte håller sig smal med farliga metoder om du förstår vad jag menar. Men alltså helt galet att bara skriva på fb, ät en macka eller typ gå till gymmet förfan.

Fast jag tror verkligen inte att någon tycker att hon på bilden är snygg!



2012-04-20 @ 17:14:49
URL: http://anotherpartofme.devote.se/

Släng in en kommentar och jag blir glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0