¨ ericamichaela -

Hårförlängning

Jag har användt löshår som man fäster med clips väldigt länge. Jag har tyckt att det har vart ett bra sätt och skönt att kunna plocka ur håret när jag vill.
MEN, detta är nog det värsta jag gjort mot mitt hår(förutom att bleka håret tre gånger på en vecka, för att bli blond till i somras, inget att rekommendera).
Eftersom man alltid fäster clipsen på samma ställe så slits håret där. För er som inte vet vad clips är så är det som små hårspännen.
Ja de sliter på håret tänkte jag, skitsamma. Men, nu sitter jag här med kala fläckar under mitt eget hår, ja jag är nästan helt flintis på dom ställena. Lite fjun som har växt ut, mindre än 1cm långt hår finns där, men inget mer.
Dock så tycker jag inte om mitt korta hår, som knappt är längre än hakan pga av löshår och hårfärg.

Men jag bestämde mig för ungefär två veckor sen att skita i löshåret och ordna upp mitt eget hår. Men som sagt, tycker inte om mitt eget korta hår.
Så idag har min lillasyster Beccis, hennes blogg kan ni läsa HÄR, satt i löshår på mig som sitter fast. Jag har valt det som ska vara skonsamt mot håret, microringar.
Jag köpte 4 paket med Loopring hair från Rapunzel of sweden.
Jag har som sagt väldigt tunt hår nu så det var svårt att få upp tjockleken. Men det blev jättefint för Beccis är jätteduktig, och kommer bli en grym frissör ;)!
Hennes händer började dock göra ont efter 50 slingor ungefär, så vi får fortsätta imorgon för att försöka få upp tjockleken. Men stort tack till min underbara lillasyster!!
 
Och till er tjejer där ute som funderar på löshår med clips, ta hand om er eget hår och jag rekommenderar det verkligen inte. Välj ett skonsammare sätt att få längre hår på.
Jag håller verkligen tummarna för att mitt hår återhämtar sig nu.
 
 

Kommentarer

Släng in en kommentar och jag blir glad:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Den ser bara jag)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0